Posnerin haastattelu suihkun kanssa. Vladimir Pozner Juri Dudulle: Putin pakotti maailman ottamaan huomioon Venäjän edut

Tänään (31) on uusi haastattelu - tällä kertaa hän puhui Vladimir Poznerin (83) kanssa. Toimittajia on muuten verrattu useammin kuin kerran ja jopa sanonut, että Dud korvaa pian "vanhan koulun" Channel Onessa. Totta, keskustelun aikana molemmat nauroivat tälle uutiselle. Jurin mukaan Posner suostui haastatteluun välittömästi, mutta yhdellä ehdolla - keskustelusta ei katketettaisi yhtään osaa. He puhuivat journalismista Venäjällä, politiikasta, tyylistä ja rahasta.

Olemme koonneet 7 silmiinpistävintä ja skandaalimaisinta lainausta Vladimir Poznerilta.

Journalismista: ”Ihmisille, jotka haaveilevat toimittajista, sanon: unohda se. Tätä ei tarvitse tehdä. Nykypäivän maassamme tämä on täysin hyödytöntä. Kun puhun journalismin tiedekunnassa, kerron heille kaikille, että Venäjällä ei nykyään ole journalismia, mutta yksittäisiä toimittajia on. Ammattina journalismia ei ole nyt olemassa. Se voi jonain päivänä syntyä eräänlaisena neljännenä asemana, koska ilman tätä ammattia ei voi olla olemassa yhtäkään valtiota."

Hänen henkilökohtaisesta elämästään: "Menin naimisiin 74-vuotiaana. Ja kyky houkutella naisia, sinulla joko on se tai ei. Jos kertoisit minulle, että menen uudelleen naimisiin, sanoisin, että olet hämmästynyt. Mutta se tapahtui - ilmeisesti sisäisesti olen vielä melko nuori. Tietenkin harrastan urheilua: tänään pelasin tennistä, huomenna minulla on kuntoa.

Donald Trumpista (71): ”Ajattelin haastattelua Trumpin kanssa, vaikka minun olisi varmaan pitänyt. Mutta mielestäni hän on niin epäkiinnostava. Tiedätkö, olen allerginen... tyhmyydelle, ja tämä koskee vain Trumpia.

Tietoja "mustista listoista": "Voin nimetä ihmisiä, joita en voi kutsua ohjelmaani, vaikka haluaisin. Sellainen lista on olemassa. Sama Navalny (41), esimerkiksi. Mutta ei siksi, että olen hänen kannattajansa, vaan koska yleisöllä on oikeus tietää. No, (35)… Haluaisin soittaa hänelle."

Televisiosta: "Niin kauan kuin televisio on valtion hallinnassa, tulee tilanne, jossa valtio päättää, kuka saa esiintyä ruudulla."

youtube.com

Bloggaaja Juri Dudin YouTube-kanava julkaisi 18. lokakuuta hänen haastattelunsa 82-vuotiaan Vladimir Poznerin kanssa. Yuri, selvästi hermostunut, pyysi keskustelun alussa Posneria kertomaan hänelle, miksi hän suostui haastatteluun varoituksella: haastattelun tallenne tulisi julkaista ilman editointia. Posnerin mukaan hänellä on paljon kokemusta tällaisista tapaamisista, eikä hän halua niiden keskustelun sisällön vääristyvän - tietoisesti tai ei.

Tunnin mittaisen haastattelun aikana, joka tehtiin TV-toimittajan kotona, keskustelukumppanit onnistuivat keskustelemaan erilaisista ajankohtaisista aiheista. Joten Pozner puhui työstään Channel Onessa ja kuinka pari kertaa tärkeitä kohtia leikattiin pois hänen haastatteluistaan. Vladimir Vladimirovichin mukaan toisen ennakkotapauksen jälkeen hän soitti kanavan pääjohtajalle Konstantin Ernstille ja varoitti, että seuraavan kerran, jos tämä toistuu, hän lopettaa. "Tätä ei koskaan tapahtunut enää", Posner päätti.

Yugopolis

He puhuivat myös Artem Sheininistä, joka tuli tunnetuksi aggressiivisuudestaan ​​amerikkalaista toimittajaa Michael Bohmia kohtaan. Posner myönsi, että Sheininin teko oli hänelle epämiellyttävä, mutta samalla "Artem on henkilö, joka tulee aina apuun", joten Posner, kuten hän itse myönsi, "ei ole helppoa juuri nyt". Sheininillä, joka on tehnyt yhteistyötä Posnerin kanssa yli 10 vuotta, ei ole mitään tekemistä hänen ohjelmansa sisällön kanssa. Hän on päätoimittaja, järjestää studion ja niin edelleen. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä Posnerin sisällön kanssa.

24smi.org

Posner myönsi myös, että viiden vuoden aikana hänen ohjelmansa ”Posner” oli lähellä sulkemista vain kerran - sen tunnetun tapauksen jälkeen, kun hän vuonna 2013 teki varauksen yhdessä lähetyksestä kutsuen valtionduumaa "valtion hölmöksi".

9vnssr14

Dud kiinnitti huomiota siihen, että "Dima Jakovlevin laista" käsittelevässä monologissa oli toinen lauseke. Lisäksi tämä oli todennäköisimmin tahallinen varaus: Posner teki epätarkkuuden sanomalla, että tarinan "aliupseerin leskestä, joka ruoski itsensä" on kirjoittanut Saltykov-Shchedrin. Itse asiassa tämä on hahmo Gogolin komediasta "Kenraalitarkastaja". Yhden ohjelman jakson jälkeen Posner sanoi, että "hän teki virheen yhdessä ohjelmassa" ja pyysi sitä anteeksi. Toimittaja korosti pyytävänsä anteeksi "vain tästä varauksesta". Dud ehdotti, että Posner tällä tavalla pilkkasi kahdesti sulavasti valtionduumaa: ensimmäisen kerran, kun hän kutsui sitä "tyhmäksi", ja toisen, kun hän väitti pyytäneen sitä anteeksi. Posner vastasi lyhyesti Dudyan ehdotukseen:

En tiedä miten arvasit, mutta voit ajatella niin.

inDud

Legendaarinen tv-juontaja ja toimittaja Vladimir Pozner antoi haastattelun Juri Dudin videoblogille. Hän asetti ehdon, että video julkaistaan ​​ilman editointia ja puhui tapaamisestaan ​​Vladimir Putinin kanssa, Dmitri Medvedevin haastattelusta ja kalleimmasta käsissään elämästään.

Vladimir Poznerin haastattelu julkaistiin VDudin YouTube-kanavalla 18. lokakuuta. Vladimir Vladimirovich kommentoi skandaalia juontaja Artem Sheininin kanssa, jolla on. Sheinin on Posner-ohjelman päätoimittaja ja työskennellyt juontajan kanssa 13 vuotta; hän osallistui elokuvien "One-Storey America" ​​ja "One-Storey Israel" kuvaamiseen.

Sillä ei ole mitään tekemistä ohjelman sisällön kanssa. Mitä tulee hänen poliittisiin näkemyksiinsä, en puhu hänelle siitä, eikä hän puhu minulle. Tarkemmin sanottuna en vain näytä huomaavan sitä

Vladimir Pozner.

Posnerin mukaan Sheinin on mukana ohjelman organisatorisessa osassa, sopimuksissa vieraiden kanssa ja tarjoamassa heille kaikkea mitä he tarvitsevat. Juontaja sanoo, ettei hän voi häpeä toista henkilöä, tässä tapauksessa Sheininiä, ja hänen käyttäytymistään.

Häpeän itseäni, mutta en voi häpeä muita. En pidä siitä? Epämiellyttävää. Hän on toverini, tiedän varmasti, että hän tekee kaikkensa auttaakseen minua, jos tunnen oloni huonoksi. Hän on uskollinen henkilö - ja se on tosiasia.

Vladimir Pozner.

Posner myönsi, että hänellä on epävirallinen suhde presidentin lehdistösihteeriin Dmitri Peskoviin. Hän kertoi keskustelevansa Peskovin kanssa ajatuksesta kutsua Mihail Hodorkovski haastatteluun hänen vankilasta vapautumisensa jälkeen. Mutta Hodorkovskin poliittisten lausuntojen jälkeen Posner tajusi, ettei hän tekisi haastattelua.

Hän ei voi sallia tai olla sallimatta. Hän osaa antaa neuvoja sen perusteella, mitä hän tietää tietyistä asioista. Juuri tätä käytän

Vladimir Pozner.

Toimittaja toisti useaan otteeseen, että presidentin lehdistösihteerille soittaminen ja hänen kanssaan neuvotteleminen oli vain hänen oma toiveensa. Posner sanoi, että hän pääsi helposti tapaamiseen Putinin kanssa, ja valtionpäämies otti hänet Kremlissä ilman takkia. TV-juontaja puhui presidentin kanssa julkisen television luomisesta.

Ymmärrän missä maassa asun. Ymmärrän, että tässä maassa pelisääntöjen mukaan on asioita, joista ensimmäinen henkilö päättää. Ja sillä ei ole väliä mikä hänen sukunimensä on: Putin, Jeltsin vai joku tuntematon. Ymmärrän, että jos haluan tehdä jotain, yhden asian, jotain, kukaan ei voi antaa sille lupaa ilman tätä henkilöä. Nämä ovat erillisiä, erityisiä asioita, esimerkiksi julkisen television luominen

Vladimir Pozner.

Juontaja puhui myös presidentin kanssa ajatuksesta tehdä yhteinen ohjelma Leonid Parfenovin kanssa Channel Onessa. Mutta tämä ajatus epäonnistui, vaikka presidentti ei vastustanut sitä.

Noudatan tätä sääntöä - sinun on ehdottomasti kokeiltava sitä

Vladimir Pozner.

Posner oli yllättynyt Dudyan perinteisestä kysymyksestä: "Onko Putin komea?" Bloggaajan piti selittää, ettei hän tarkoittanut ulkoista kauneutta, vaan työtään poliitikkona. ”Vahva, vahva tietysti. Komea ei ole ollenkaan oikea sana", Posner vastasi.

Muistan maamme erittäin hyvin Boris Jeltsinin aikana ja muistan kuinka yksinkertaisesti sitä ei ollut olemassa. Sellaista maata ei ollut, ei yksinkertaisesti ole sellaista maata kansainvälisellä areenalla... Ja minun on sanottava, että Putinin presidenttikauden aikana tämä on muuttunut paljon

Vladimir Pozner.

Juontaja oli samaa mieltä Jurin kanssa siitä, että Dmitri Medvedevin haastattelu epäonnistui. Posner myönsi, että keskustelusta ei sovittu eikä heitä pyydetty lähettämään kysymyksiä etukäteen.

Tunsin heti kiitollisuutta, että hän teki tämän. Tämä on epätyypillistä meille, maallemme. Ja tämän vuoksi en yksinkertaisesti esittänyt kysymyksiä, jotka minun olisi pitänyt esittää.

Vladimir Pozner.

Posner kommentoi myös Zemfiran haastattelua, jota hän itse pitää epäonnistuneena. Toimittaja totesi, että hän piti laulajaa erittäin kirkkaana ja merkittävänä henkilönä ja oli kiinnostunut keskustelusta.

Olin aluksi hirveän jännittynyt, mutta vasta jossain toisella puoliskolla aloin [puhua] normaalisti. Onko se sulanut? Minusta se osoittautui silti mielenkiintoiseksi. Mutta se voi olla mielenkiintoista

Vladimir Pozner.

Posner kertoi aikovansa lentää Lontooseen haastattelemaan Wikileaksin perustajaa Julian Assangea, joka oleskelee Uruguayn suurlähetystössä. Toimittaja ei haluaisi haastatella Donald Trumpia, vaikka hän uskoo sen luultavasti tarpeelliseksi. Hän kutsui Yhdysvaltain uutta presidenttiä "epämiellyttäväksi".

Minulla on erittäin vakava allergia. Voin joskus pyörtyä tästä. Tyhmyydestä

Vladimir Pozner.

Haastattelun aikana juontaja huomautti Dudulle useaan otteeseen: "Tämä ei ollut puhelinkonferenssi, jos valmistaudut, sinun pitäisi tietää tarkalleen, mitä tein." Mutta Dud sai myös Posnerin kiinni. Hän muisteli jakson, jossa toimittaja hänen ohjelmassaan kutsui valtionduumaa "valtion hölmöksi" ja pyysi sitten anteeksi kielen lipsahdusta, mutta ei tarkentanut kumpaa.

Dud: Siinä ohjelmassa muistit Saltykov-Shchedrinin ja aliupseerin lesken ja sanoit, että Shchedrin kirjoitti. Mutta tämä on Gogol, ja tämä on ylitarkastaja. Ymmärränkö oikein, että lainaus, jonka esitin hieman korkeammalle, viittaa tähän Saltykov-Shchedrinin lausekkeeseen, ei "valtioduumaan"?

Posner: En tiedä miten arvasit, mutta kyllä, voit ajatella niin.

Kysyttäessä, tekikö Posner kirjailijalle varauksen tahallaan päästäkseen tyylikkäästi tilanteesta ulos, juontaja vastasi: "En muista."

Posner neuvoo pyrkiviä toimittajia unohtamaan unelmansa tai varautumaan vaikeuksiin.

Jos näet unta, unohda se. Tätä ei tarvitse tehdä. Nykyään maassamme ei ole mitään tarvetta. Jos sinusta tuntuu, että sinulla ei ole muuta tapaa, että kohtalo on määrännyt sinut toimittajaksi, muista, että se on erittäin vaikeaa

Vladimir Pozner.

Samalla Posner uskoo, että journalismia tarvitaan missä tahansa valtiossa ja että Venäjällä tämä alue kehittyy tulevaisuudessa.

Dud päätti selvittää juontajalta salaisuuden siitä, kuinka hän pysyy kiinnostunut naisista aikuisiässä ja meni naimisiin kolmannen kerran 74-vuotiaana. "Se joko on siellä tai ei ole", Posner vastasi. 83-vuotiaana Posner pitää urheilua terveytensä ja elinvoimansa ainoana salaisuutena.

Rakastan sitä (urheilun pelaaminen - noin). Nostan hattua ihmisille, jotka tekevät tätä (urheilevat - noin), koska se on "tarpeellista". Rakastan sitä. Tennis on minulle vain onnea

Vladimir Pozner.

Dudyan perinteiseen kysymykseen rahasta ja tulolähteistä Posner vastasi: "Mitä sinä välität?" Tämän jälkeen juontaja selvensi, että hän ansaitsee rahaa ammattinsa kautta ja saa joskus maksuja julkisesta puhumisesta. Kallein asia, jota Posner elämässään piti käsissään, oli kahdeksan miljoonan dollarin timantti, joka kuului hänen yhdysvaltalaiselle ystävälleen.

Haluaisin todella lentokoneen. Se on erittäin mukava. Lennän, kun muut kutsuvat minut, mutta ymmärrän, ettei minulla ole sellaista rahaa. Ja se ei tule. Siksi otan tämän rauhallisesti, mutta kateudella

Vladimir Pozner.

Elokuussa Juri Dud haastatteli räppäri Gnoynyä heti voiton jälkeen sensaatiomaisessa taistelussa Oxxxymironin kanssa. Monet katsojat kritisoivat isäntää hänen ylimielisestä asenteestaan ​​vieraita kohtaan ja vitsailivat siitä, kuinka Gnoyny ja hänen ystävänsä pilkkasivat Dudyaa ja hänen näkemyksiään.

00:30 Miksi Posner asetti Dudan suoran lähetyksen ehdoksi?
01:19 Missä kaupungeissa Posner on vieraillut viimeisen 7 päivän aikana?
02:06 Onko tulevien toimittajien mestarikursseilla järkeä?
04:09 Artam Sheinin on Channel One -kanavan juontaja, joka melkein löi ohjelmansa vieraan. Mitä tekemistä Posnerilla on asian kanssa?
11:41 Ovatko Soloviev ja Kiselev ammatin pettäjiä?
12:54 Korean Boeing-vakooja Neuvostoliiton propagandan symbolina
19:47 Posner meni naimisiin uudelleen 74-vuotiaana. Miten pitäisi elää niin, että kaikki kiinnostaa edelleen?
21:30 Posner lentää Lontooseen haastatteluun. Kenen kanssa?
25:09 Tarina "valtioduumasta". Millaista lipsahdusta Vladimir Pozner pyysi anteeksi?
26:09 Onko totta, että Dud korvaa Posnerin?
29:07 Miten Pozner nukahti, kun hänen ohjelmansa Channel Onella sensuroitiin?
29:55 Ketä Posnerin ei pitäisi kutsua? Nimeämme tiettyjä nimiä.
34:03 Miksi Medvedevin haastattelu osoittautui niin huonoksi?
36:10 Zemfira kutsui Posnerin haastattelua eeppiseksi epäonnistumiseksi. Miksi?
38:32 Dokumenttielokuva Saksasta. Miksi mennä, jos et voi antaa anteeksi maalle tai kansakunnalle?
44:40 Keneltä Posner kysyi tapaamisessa Putinin kanssa?
49:21 Onko Putin komea?
57:36 Posner analysoi Dudyan ulkonäköä
1:00:44 "Mitä sinä välität?" Puhu rahasta - täällä
1:02:17 Kallein asia, jota Posner piti käsissään
1:02:44 Kuinka paljon sankarillamme on rahaa?
1:05:47 Ohjelman pääkysymys (pelosta)
1:13:50 blitz!
1:15:20 Posnerin viimeinen kirosana?
1:16:18 Kilpailu urheilun ystäville!

Vladimir Poznerin haastattelu julkaistiin tänään videokanavalla vDud, jota, kuten tiedätte, isännöi venäläinen urheilutoimittaja, Sports.ru:n päätoimittaja Juri Dud. Haastattelusta analysoidaan jo lainauksia - lue, katso, pysy aiheessa.

Muistutetaan, että Yuri Dudin videohaastattelut herättivät valtavaa huomiota ukrainalaisessa yleisössä tämän vuoden skandaalien jälkeen. Posnerin haastattelu osoittautui vähemmän skandaaliksi, mutta siitä on jo alettu keskustella aktiivisesti tunnetun TV-juontajan kiistanalaisten lausuntojen vuoksi. Mitä Vladimir Vladimirovich sanoi?

(Mielenkiintoinen kohta: kehyksestä kuului vain yksi kirosana, sana "bl@d", ja sen sanoi hän. Myös kuuluisa tv-juontaja ei jättänyt käyttämättä tilaisuutta kommentoida Jurille pari, jonka Dud otti vastaan ​​arvokkaasti ja kiitoksen sanoin. Katso Posnerin Dudissa online-videohaastattelu alta).

Putinista

  • Minulla on pitkä keskustelu. Haluaisin tehdä haastattelun hänen kanssaan ja yritin useita kertoja, mutta se evättiin. Jos tapaisin hänet kadulla, kysyisin kuinka nukut.
  • vahva kyvyssä esittää, miten hän ymmärtää Venäjän edut niin, että se on otettava huomioon. Halusi tai ei, Putin pakotti Venäjän edut ottamaan huomioon.

Tietoja epäonnistuneista haastatteluista

  • Olen samaa mieltä siitä, että Medvedevin haastattelu epäonnistui. Hän hämmästytti minua aluksi, koska hän tuli kysymättä etukäteen mitään. Ja tunsin heti kiitollisuuden tunteen. Tämä on epätyypillistä meille, maallemme. Ja tämän vuoksi en yksinkertaisesti esittänyt kysymyksiä, jotka minun olisi pitänyt esittää. En keksi itselleni tekosyitä; omalta osaltani sanon, että se oli tuhoisa haastattelu.
  • [kutsuttiin Posnerin haastattelua eepos epäonnistuneeksi]
    No, ihmettelee, miksi hän tuli... Kutsuin hänet, olin kiinnostunut. Minusta hän on erittäin valoisa ja merkittävä henkilö, ja minulle oli tärkeää, että hän tuli. Hän ei ehkä tule, hän saattaa kieltäytyä, mutta se on hyvä. Mutta hän tuli silti. Olin aluksi hirveän jännittynyt, mutta vasta jossain toisella puoliskolla aloin [puhumaan] hieman normaalimmin. Onko se sulanut? Minusta se osoittautui silti mielenkiintoiseksi. Tiedätkö, kaikki haastattelut eivät mene hyvin.

Tyylistä ja sukista

Kun Dudya kysyi, kuka "pukee" Posneria, Vladimir Vladimirovich vastasi, että hän valitsee vaatteet itse, ja hänen tyyliinsä vaikutti ensisijaisesti hänen äitinsä. Posner, hän sanoo, ostaa myrkyllisen kirkkaita sukkia John Lobbilta. 83-vuotias Posner kuvaili Dudyan tyyliä "katsokaa kuinka siisti minä olen".

Trumpin haastattelusta

  • Hän on niin kiinnostamaton. Ja tiedätkö, minulla on. Voin joskus pyörtyä tästä. Tyhmyydestä. Tietysti olisi mukavaa [haastattelu], mutta en usko, että hän antaa minulle sellaista.

Tietoja sensuurista

  • Ymmärrän missä maassa asun. Ymmärrän, että tässä maassa pelisääntöjen mukaan on asioita, joista ensimmäinen henkilö päättää. Ja sillä ei ole väliä mikä hänen sukunimensä on: Putin, Jeltsin vai joku tuntematon. Ymmärrän, että jos haluan tehdä jotain, yhden asian, jotain, kukaan ei voi antaa sille lupaa ilman tätä henkilöä. Nämä ovat erillisiä, erityisiä asioita, esimerkiksi julkisen television luominen.

Henkilökohtaisesta elämästä

Posner meni naimisiin kolmannen kerran 74-vuotiaana, mikä sai Jurin kysymyksen, mitä tehdä säilyttääkseen vetovoimansa naisia ​​kohtaan sellaisina vuosina: "Se on olemassa tai ei", Posner vastasi, mutta totesi matkan varrella, että hän rakastaa urheilua. . 83-vuotiaana Posner harjoittelee säännöllisesti tennistä ja kuntoilua.